اعتماد به نفس مصرف کننده در حال افزایش است اما همچنان منفی است اقتصاد



بر اساس گزارشی که دیروز توسط Fedesarrollo ارائه شد ، شاخص اطمینان مصرف کننده در دسامبر -10.4٪ ، 3.2 واحد درصد بالاتر از ماه نوامبر (-13.6)) بود. این شاخص برای ماه آخر سال 2020 دومین بالاترین میزان در سال است ، زیرا باید به خاطر داشت که در دسامبر 2019 -9.5 بود.

این گزارش می گوید که اعتماد مصرف کننده در تمام سطوح اقتصادی اجتماعی و همچنین در چهار شهر از پنج شهر مورد تجزیه و تحلیل نسبت به نوامبر 2020 افزایش یافته است.

گزارش دسامبر به نوبه خود ، چگونگی “تمایل به خرید خانه افزایش یافته است ، در حالی که میل به خرید ملک شخصی و لوازم خانگی نسبت به ماه قبل کاهش یافته است”.

همانطور که توسط این مرکز آموزشی توضیح داده شده است ، این شاخص عمدتا به دلیل افزایش شاخص انتظارات مصرف کننده (IEC) دارای این عملکرد است. در ماه نوامبر 6.5٪ و برای ماه بعد 11.0٪ بود. در دسامبر 2019 این میزان -7.7 درصد بود.

در این بخش ، ضربان قلب مصرف کننده در مواردی مانند “اگر در طی یک سال خانه شما از نظر اقتصادی عملکرد بهتری داشته باشد” یا “در 12 ماه آینده اوقات اقتصادی خوبی خواهیم داشت” اندازه گیری می شود.

به همین ترتیب ، مصرف کنندگان فکر می کنند که آیا شرایط اقتصادی کشور طی یک سال بهتر خواهد شد؟

بر اساس گزارش Fedesarrollo ، از همه این جنبه ها ، پاسخ ها نشان دهنده خوش بینی در مورد انتظارات برای سال 2021 است..

با این حال ، با توجه به محدودیت های تحرک تحمیل شده توسط شهرهایی مانند بوگوتا و مدلین برای متوقف کردن رشد سریع عفونت های ویروس کرونا ، ممکن است اکنون این احساس برای بهبود تحت تأثیر قرار گیرد.

رئیس فدراسیون ملی بازرگانان ، فنالکو ، خیمه آلبرتو کابال ، در بیانیه هایی به Portfolio هشدار داد که تصمیمات گرفته شده در مناطق مختلف کشور نشان می دهد که فعال سازی مجدد اقتصاد در ژانویه امکان پذیر نیست.

(در اینجا می توانید مصاحبه را بخوانید: “بیایید در مورد فعال سازی مجدد اقتصاد در ژانویه فراموش کنیم”)

تحلیلگران بر این باورند که محدودیت های موجود در این تجارت و افرادی که به تنهایی کار می کنند این روزها به دلیل اقداماتی از قبیل قرنطینه های کامل و بخشی ، مقررات منع رفت و آمد ، اجرای قانون خشک و اوج و زمانبندی ، باعث ایجاد برخی از کاهش هزینه ها و دلسرد شدن آنها می شود. مصرف كننده.

در این راستا ، جكلین پیراجان ، اقتصاددان در Scotiabank Colpatria ، تأكید كرد كه اگرچه شاخص اطمینان مصرف كننده (ICC) همچنان منفی است ، اما از ابتدای شیوع همه گیر بهترین است. وی با بیان اینکه چه اتفاقی می تواند در این ماه بیفتد ، با شروع محدودیت ، مصرف کنندگان را منتفی نمی کند تا این خوش بینی را تعدیل کنند و “با توجه به تغییر ناگهانی شرایط اعلام شده که امروز در مناطق اصلی کشور داریم ،” کمی بیشتر محتاط باشند. آنها می توانند این انتظار از اشتغال ، تخصیص هزینه را تعدیل کنند ، و این شامل یک چالش مربوط به بهبود از این پس است “.

شرایط اقتصادی

نمره ICC -10.4 also همچنین عملکرد بهتری از شاخص شرایط اقتصادی (ICE) را نشان می دهد.

در دسامبر -42.6، ، در حالی که در ماه نوامبر -43.9 بود. هنوز برای نتیجه سال 2019 (-12.2٪) فاصله دارد.

دو جنبه در این متغیر تجزیه و تحلیل می شود. اولین مورد ، که بهبود را نشان می دهد ، به این سال مربوط می شود که آیا مصرف کننده معتقد است که خانه نسبت به یک سال قبل وضعیت بهتری دارد. و مورد دیگری که عدم موفقیت را نشان می دهد مربوط به این س relatedال است که آیا مردم برای خرید کالاهایی مانند مبلمان ، یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون و … زمان مناسب است یا بد؟

(ممکن است علاقه مند باشید: تورم پایین به بهبود اقتصاد کمک می کند)

توسط شهرها

شهری که در آن وخامت ICC ثبت شده است بوکارامانگا است. طبق گزارش Fedesarrollo ، در دسامبر سال 2020 ، این میزان -15.6 درصد بود و در ماه نوامبر نیز به -2.0 درصد رسید. در دسامبر 2019 ، 3.2 درصد بود.

در بوگوتا اعتماد به طرز چشمگیری بهبود یافته است. این شاخص از -19.2 درصد در ماه قبل از سال به -12.8 درصد در دسامبر رسید.

حتی بهتر از ماه مشابه سال قبل است که -13.7 درصد بود. از سوی دیگر ، Medellin و Cali به ترتیب 7/7 و 3/9 درصد در ماه دسامبر تغییرات قابل توجهی در ICC نشان ندادند.

از طرف دیگر ، پیشرفت چشمگیری در بارانکیلا در زمینه های مثبت حاصل شده است. در حالی که در ماه نوامبر این شاخص 0.7٪ بود ، در دسامبر به 3.1٪ رسید. در دسامبر سال 2019 ، اعتماد مصرف کننده به پایتخت اقیانوس اطلس -6.8 بود.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *