تعطیلی مدارس برای اقتصاد هزینه دارد بازگشت به مدرسه در کلمبیا 2021 اقتصاد



به دنبال اعلامیه های اخیر در شهرهای کشور در مورد چگونگی بازگشت مدارس در این ترم اول ، بحث در مورد تأثیر این امر بر نابرابری و اقتصاد و اینکه مناسب ترین اقدامات باید چه باشد ، در حال افزایش است. کافی است.

(بخوانید: تاریخ فعالیتهای شخصی در مدارس دولتی بوگوتا را لیست کنید)
و این اینست که علی رغم این واقعیت که سال 2020 با 75٪ خلبانان به تناوب و با برنامه های مصوب در 96 دبیرخانه کشور به پایان رسیده است ، همانطور که توسط وزارت آموزش گزارش شده است ، اکنون استقلال نهادهای منطقه ای شرایط مختلفی را برای بازگشت دانش آموزان تعیین می کند.

(بخوانید: جیب خود را برای پیاده روی در ژانویه و بازگشت به مدرسه آماده کنید)

به عنوان مثال ، اوایل این هفته ، بوگوتا اعلام کرد که بخشنامه 001 سال 2021 پیش بینی می کند مدارس دولتی تقویم خود را به صورت غیرحضوری در 25 ژانویه راه اندازی کنند.

به همین ترتیب ، طبق گفته ویلیام رودریگز سانچز ، وزیر آموزش و پرورش کالی ، م institutionsسسات در این شهر از اول فوریه با آموزش در منزل آغاز می شود ، “و با پیشرفت همه گیری ، ما به نوبت خواهیم گرفت.”

مورد مشابه مربوط به بخش هویلا است ، که بازگشت به کلاسها در فوریه یا مارس انجام می شود ، زیرا تا زمانی که روند انزوا حفظ شود ، مرجع آموزش گفته است که کار حضوری آغاز نمی شود.

موقعیت این سرزمین ها برای ادامه دادن به حالت مجاز ، حداقل در این آغاز سال ، توسط اتحادیه هایی مانند فدراسیون کارگران آموزش کلمبیا (Fecode) مشخص شد.

رئیس جمهور آن ، نلسون آلاركون ، از طرف اتحادیه خواستار هم دولت ملی و هم مقامات ارضی شده است ، “تا آنها براساس آنچه امروز با رشد همه گیر اتفاق می افتد ، عمل كنند.” ما باید از جمعیت ، جامعه آموزشی محافظت کنیم. “

به همین ترتیب ، کارلوس بالستروس ، رئیس کنفدراسیون ملی والدین ، ​​که از سال گذشته گفته است که شرایط باید تضمین شود تا بازگشت کاملاً امن باشد ، همچنین اخیراً خواستار به تعویق افتادن چرخش شده است.

در سمت دیگر سکه ، در میان کسانی که در مدل ترکیبی خود باقی مانده اند ، جایی که بخشی از آموزش در دانشگاه ها ارائه می شود ، شهرهایی مانند Manizales هستند. طبق گفته وزارت آموزش و پرورش ، در حال حاضر 15 مدرسه خصوصی و 10 م stateسسه دولتی تحت این مدل از 25 ژانویه آغاز به كار می كنند.

در این مورد ، لازم به ذکر است که از روز سه شنبه این هفته ، رئیس و معلمان مسسات در حال آماده سازی برای پیروی از دستورالعمل های بازگشت هستند.

در همان تاریخ ، برنامه ریزی شده است که کلاس ها ، از راه دور یا به صورت حضوری در کارتاگنا از سر گرفته شود. با این حال ، اولگا آکوستا ، وزیر آموزش و پرورش شهر ، توضیح داد که به هر نهادی استقلال داده می شود تا در مورد مکانیزمی که می خواهد اجرا کند تصمیم بگیرد.

سرانجام ، در مورد کلمبیا ، ذکر مثالهایی مانند پریرا مهم است. در آنجا ، با بخشنامه 9 پوندی وزارت آموزش و پرورش ، مشخص شد که بین 12 تا 24 ژانویه تعریف معلمان ، مدیران و مدیران این طرح انجام می شود که در طول سال اجرا می شود.

در مورد بازگشت ، دولت این شهر کمیته جایگزینی تشکیل داده است که به شما کمک فنی می کند و پروتکل های بازگشت را تأیید می کند.

اثرات بسته شدن

اگرچه افتتاح مدارس ممکن است به معنای خطر ابتلا به عفونت برای کودکان و خانواده های آنها باشد ، اما تجربه در کشورهای دیگر مانند اسپانیا نشان می دهد که بروز این بیماری بسیار کم است.

اما از سوی دیگر ، نگه داشتن کودکان در خانه برای تحصیل ممکن است به معنای کاهش برخی از ابعاد فقر چند بعدی باشد و با توجه به اینکه این زنان هستند که باید در مدرسه بمانند ، شکاف جنسیتی را گسترش می دهد. خانه هایی برای نگهداری از فرزندانشان.

از نظر کارلوس سپولودا ، رئیس اقتصاد در دانشگاه دل روساریو ، “این یکی از شدیدترین و پرهزینه ترین اقدامات از نظر اجتماعی و اقتصادی در این همه گیر است و هیچ دلیلی برای جلوگیری از ویروس وجود ندارد.”

برای کارشناسان ، این پیام ها می تواند منجر به انباشت سرمایه انسانی شود ، که این امر می تواند در پویایی رشد کشور و افزایش نابرابری تأثیر بگذارد ، به ویژه در مورد افراد خردسالی که ابزار کافی برای دسترسی به آموزش ندارند.

از این نظر ، ماریبل كاستیلو ، مدیر مشاغل اقتصادی در دانشگاه ژاویر در كالی ، می گوید كه “یكی از پیشنهاداتی كه زنان می توانند مسیر جستجوی شغل را دوباره فعال كنند ، گشودن مدارس به طور مداوم است. تأثیر مراقبت از کودکان به ویژه بر آنها تأثیر می گذارد و تأثیر آنها بر اشتغال زنان بسیار زیاد است. در صورت عدم باز شدن ، این فرآیند فعال سازی مجدد بیشتر زمان می برد.

حتی اگر به شاخص های اقتصاد کلان نگاهی بیندازید ، می بینید که بخش آموزش ، به عنوان مثال ، یکی از کسانی است که تورم را در سال 2020 تحت فشار قرار داد ، زیرا تنوع 7 / -7٪٪ وجود داشت ، در حالی که در سال 2019 داده ها 5.75٪ بود.

از طرف دیگر ، این امر همچنین بر ایجاد مشاغل در این بخش تأثیر گذاشته است. براساس داده های بازار کار دانمارک در ماه نوامبر ، از 2.5 میلیون شغل از دست رفته بین ژانویه و نوامبر سال 2020 ، 337000 شغل توسط بخش های دولتی ، آموزش و بهداشت فراهم شده است.

به این باید اضافه کنیم که ، همانطور که هنریتا فاور ، مدیر عامل Unicef ​​سه شنبه گذشته گفت ، “کودکان نمی توانند یک سال دیگر را بدون مدرسه بخرند.”

دلایل این مقام این است که توانایی کودکان در خواندن ، نوشتن و انجام عملیات اساسی ریاضی کاهش یافته و مهارت های لازم برای پیشرفت در اقتصاد قرن 21 کاهش یافته است.

مشکل اینترنت

مشکل دیگر در تعطیلی مدارس این است که همه دانش آموزان فرصت سازگاری با شرایط جدید را ندارند ، زیرا ابزار مادی یا ارتباطی برای دسترسی به کلاس ها ندارند.

كاستیلو گفت: “مراكز آموزش و پرورش نابرابری زیادی نشان داده اند زیرا برخی از آنها توانسته اند محیط را با شرایطی كه نیاز به امنیت زیستی متناوب دارد تنظیم كنند ، در حالی كه برخی از مدارس دولتی و مناطق روستایی از چنین منابعي برخوردار نیستند.”

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *