تغییر اقلیم می تواند برای تجارت مهم باشد اقتصاد



طبق سازمان مدیریت پایدار ریسک (GRS) ، تغییرات آب و هوایی بر کسب و کار تأثیر می گذارد و اینکه چرا باید برای هر شرکت اولویت باشد. “این سیاره به رشد پایدار و افرادی که واقعاً به محیط زیست اهمیت می دهند نیاز دارد. سازمان هایی که در پایداری پیشگام هستند و سرمایه گذاری می کنند ، از مزیت رقابتی ، اعتبار بالاتری و مشتریان وفادار و رضایت بیشتری برخوردار خواهند شد. کارمندان ، سهامداران و مصرف کنندگان نه تنها امیدوارند که از این عملیات بهره مند شوند ، بلکه اکنون علاقه واقعی به محافظت از کره زمین دارند. “

(بخوانید: Ecopetrol و 60 شرکت از شاخص های پایداری استفاده می کنند)

گزارش خطر جهانی مجمع جهانی اقتصاد ، که برای اولین بار از زمان تأسیس آن در سال 2006 شناسایی شد ، بیان می کند که پنج آسیب پذیری اول سازمان ها از نظر احتمالات زیست محیطی هستند: کاهش تنوع زیستی ؛ شکست در اقدامات آب و هوایی ؛ بلایای طبیعی و بلایای انسانی زیست محیطی.

(بخوانید: سرمایه داری “پایدار” قبلاً به ریاست شرکتها رسیده است)

این سند کار بیش از 750 متخصص و تصمیم گیرنده در سراسر جهان را گرد هم آورده است ، که بزرگترین نگرانی های خود را از نظر احتمال و تأثیر رتبه بندی کرده اند. تقریباً 90٪ پاسخ دهندگان در مورد امواج گرمای شدید ، تخریب اکوسیستم ها و تأثیر آلودگی بر سلامت انسان ابراز نگرانی کردند. آنها همچنین هشدار دادند که تأثیر خطرات زیست محیطی تا سال 2030 فاجعه بارتر و احتمال بیشتری نسبت به امروز خواهد داشت.

برای GRS ، این پنج دلیل مهم تغییر آب و هوا برای تجارت است:

1. تأثیر فوری بر فعالیت های آنها: موقعیت جغرافیایی دارایی شرکت ها در برابر فجایع طبیعی فزاینده: طوفان ، سیل یا خشکسالی.

2. تأثیر بر تولید: از دست دادن درآمد بخش کشاورزی که ناشی از شرایط جوی شدید است تأثیر مستقیم بر نتایج و هزینه های عملیاتی دارد.

3. ریسک اعتبار: تغییر در رفتار مصرف کنندگان ، کارمندان ، سهامداران یا سرمایه گذاران. امروزه بسیاری از بانک ها پروژه های آلاینده را تأمین نمی کنند و سرمایه گذاران نهادی سرمایه گذاری در شرکت هایی را که خیلی پایدار نیستند متوقف می کنند.

4- مقررات سختگیرانه تر: دولت ها به طور فزاینده ای قوانین و صنایع زیست محیطی سختگیرانه تری را صادر می کنند که به دلیل تحریم ها و دادخواهی علیه آنها ، شرکت کنندگان را آلوده می کند.

5. پویایی بازار: تغییر تقاضا برای محصولات و خدمات تأثیر مالی زیادی بر شرکت ها دارد. مصرف کنندگان ترجیح می دهند برای محصولی که مسئولیت محیط زیست را دارد ، حق بیمه اضافی بپردازند.

“کلمبیا در مسیر درست است ، بخش دولتی در تلاش است تا علیه تغییرات آب و هوا عمل کند. در دسامبر سال 2020 ، تعهد خود را در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 افزایش داد. این کشور در بین 189 کشوری که توافقنامه پاریس را تصویب کرده اند ، شماره 13 است. در مواجهه با از دست دادن تنوع زیستی و تحت سومین اطلاعیه ملی تغییر آب و هوا ، دولت ملی اکوسیستم های حفاظت شده را افزایش داده و هدف آن دستیابی به 2.5 میلیون هکتار اضافی است. “ نتیجه گیری Isaza Bone

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *