توجه به مفاد جدید استفاده از کلاه ایمنی موتور سیکلت دارایی، مالیه، سرمایه گذاری اقتصاد



این شنبه 23 ژانویه ، قوانین جدید استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران در کشور لازم الاجرا است.

(بخوانید: موتورسوارانی که از کلاه ایمنی خود استفاده نمی کنند با جریمه های جدید روبرو می شوند)

این برای کسانی که با یکی از بیش از نه میلیون موتورسیکلت ثبت شده در کلمبیا سفر می کنند اعمال خواهد شد. مدیر آژانس ایمنی راه های ملی (ANSV) ، لوئیس فیلیپه لوتا ، دامنه این قطعنامه را که سال گذشته صادر شد ، توضیح داد.

(بخوانید: آیا موتورسیکلت ها باید هزینه ای پرداخت کنند؟)

این قطعنامه از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

آنچه شما به دنبال آن هستید اساساً توضیح دادن بهترین روش استفاده از کلاه ایمنی است. و پارامترهایی را برای راننده و سرنشینش تعیین می کند: سر راکب باید کاملاً در کلاه ایمنی غوطه ور باشد و همچنین از امنیت خوبی برخوردار باشد. شما نمی توانید تلفن های همراه خود را بین سر و کلاه ایمنی خود حمل کنید ، می توانید از هندزفری و آی فون استفاده کنید. علاوه بر این ، در مورد کلاه ایمنی های تلنگر که درپوش قابل برداشتن دارند ، باید همیشه آنها را مهر و موم کرد تا فرد را از هر گونه تصادف محافظت کند. این اقدامات بسیار ساده ای است که باید رعایت شود و بیشتر توسط موتورسواران استفاده می شود.

چرا این قطعنامه تصویب شد؟

این اقدامی کاملاً موجه است که می خواهد جان انسان ها را نجات دهد. استفاده از کلاه ایمنی می تواند جان فرد را نجات دهد. ما با اتحادیه ها و موتورسواران ارتباط برقرار کردیم و آن را بررسی کردیم: در سال 2019 در کشور 3666 مرگ با موتورسواران داشتیم ، یعنی. حدود 54 درصد از مرگ و میر ملی. آسیب های سر 32.4٪ از مرگ و میرهای موتورسیکلت را تشکیل می دهد. و مطالعاتی از سازمان بهداشت جهانی وجود دارد که نشان می دهد کلاه ایمنی در کاهش آسیب به سر موتورسواران 69 درصد و مرگ و میرها 42 درصد موثر است.

آیا این قطعنامه نشان می دهد که همه باید کلاه ایمنی خود را تغییر دهند؟

این رزولوشن مربوط به استفاده صحیح از کلاه ایمنی است ، مجبور به تغییر آن نیست ، مهم این است که از آن به درستی استفاده کنید. حال اگر فرد دارای کلاه ایمنی ترک خورده و شکسته باشد چه توصیه می کنیم؟ خوب ، بهترین کار ایجاد تغییر در یک کلاه ایمنی با کیفیت است.

آیا الزام به استفاده از شماره ثبت وسیله نقلیه بر روی کلاه ایمنی اجباری است و در مورد تزییناتی که در برخی از آنها برجسته است ، چه می کنید؟

موضوعات مربوط به پلاک اکنون در قانون جمهوری وجود دارد ، وظیفه ای که در کنگره در حال بررسی است. این قطعنامه نه شما را می برد و نه شما را درگیر این مسئله می کند. در مورد عناصری که روی آنها قرار می گیرد ، توصیه آژانس این است که مراقب مواردی باشید که ممکن است درگیر شوند و باعث حوادث شوند. دوربین هایی که بر روی کلاه ایمنی قرار می گیرند می توانند همچنان استفاده شوند.

رانندگان در خیابان با روکش پلاستیکی در بالا قابل مشاهده هستند و در محل تنظیم نمی شوند. آیا این بخشی از آیین نامه جدید است؟

بله ، کلاه ایمنی واژگون باید هنگام رانندگی کاملاً تنظیم شود ، تا آنجا که ممکن است روکش باید آب بندی شود.

ببینید در مورد افرادی که در زمین گرم قرار دارند و باید آنها را مهر و موم کرده و بدون تهویه بگذارند ، چه می کنید؟

این اقدام ملی است و باید در کل کشور اعمال شود. آژانس در تلاش است تا راهی برای سهولت در خرید کلاه ایمنی با تهویه هوا برای این نوع از موارد پیدا کند ، زیرا مشخص شده است که در مناطق با آب و هوای گرم ، متاسفانه استفاده مناسب از این نوع موارد کاهش یافته است. ما در حال کار بر روی آن هستیم تا این نوع کلاه ایمنی تهویه با قیمت های مقرون به صرفه در دسترس باشد. در حال حاضر ، این مصوبه باید در سراسر کشور اعمال شود.

آیا این مصوبه برای اسکورت ، برای پلیس اعمال می شود؟

بله ، همه ما این مصوبه را به پلیس ، پلیس راهنمایی و رانندگی و محافظین ابلاغ کرده ایم. همه مستعد حوادث ، سقوط هستند ، بنابراین همه موتورسواران باید از مقررات پیروی کنند.

چه اتفاقی برای کسانی می افتد که این قطعنامه را رعایت نکنند؟

لازم به توضیح است که تحریم های وضع شده در این قطعنامه با مجازات های تعیین شده در قانون مطابقت دارد. این قطعنامه تحریم های جدیدی ایجاد نمی کند. رانندگان و اسکورت هایی که مفاد قطعنامه را رعایت نکنند مجازات های مندرج در ماده (ج) ماده 131 قانون 769 سال 2002 را تحمل می کنند. یعنی جریمه حداکثر 15 حقوق ماهانه به دلیل نداشتن ویژگی های امنیتی ، همانطور که توسط National تعیین شده است کد ترافیک ، یعنی حدود 438،000 پزو.

آیا می توان موتور را بی حرکت کرد؟

می توانند بی حرکت شوند زیرا فاقد وسایل ایمنی هستند ، هر نوع وضعیتی که نشان دهد فرد از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی نمی کند ، می تواند منجر به بیحرکتی شود. ما امیدواریم که مردم درک کنند که این امر در مورد محافظت از زندگی است و آنها این قطعنامه را رعایت می کنند.

عدالت / زمان
JusticiaET
[email protected]

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *