لئو مسی ، یک درآمدزای عظیم اقتصاد



بازیکنان بارسلونا ، لئو مسی ، “درآمد بزرگی برای باشگاه خود ، برای شهر بارسلونا و لالیگا است” ، به گفته کارشناسان مختلف اقتصادی که توسط EFE مشاوره کرده است ، از دیگر بازیگرانی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از رابطه با فوتبالیست آرژانتینی سود می برند.

“مسی قسمت اصلی درآمد غیرمعمول بارسا است. من تحلیل می کنم که او چقدر برای باشگاه درآمد کسب می کند و این رقم بین 250 تا 300 میلیون یورو در سال است. اگر حقوق ناخالص وی 140 باشد ، حداقل بارسا 100 میلیون یورو دارد.” و شریک موسس Diagonal Inversiones قبل از EFE.

وی افزود: اکنون اسپانسرها در صورت ترک مسی از بارسا سال به سال تمدید می شوند. اگر مسی برود ، نمی گویم آنها اسپانسر شدن را متوقف می کنند ، اما به سمت پایین تجدید می شوند. ” تمام کارشناسان مشورت شده توسط EFE موافقند که مسی درآمد بیشتری برای بارسلونا نسبت به باشگاه تولید می کند.

طبق روزنامه “ال موندو” که به قرارداد این بازیکن با سازمان بارسا دسترسی داشت ، هزینه بارسلونا در مجموع 555 میلیون یورو بین سال های 2017 و 2021 است.

“واقعیت این است که ویروس کرونا به میزان قابل توجهی میزان حمایت مالی را کاهش می دهد ، اما توافق نامه برای 30 میلیون متغیر دیگر (که راکوتن برای یک سال دیگر با بارسلونا امضا کرد ، تا سال 2022) عدم اطمینان در مورد آینده مسی را برآورده می کند” سینتو آجرام ، رئیس سابق فعال سازی حمایت مالی باشگاه ، که در مصاحبه اخیر با EFE توضیح داده شده است.

“هنگامی که مارک بارسلونا را در سراسر دنیا می فروشید ، چهره مسی را می گذارید. با این شرایط ، هیچ مارکی جرات تجدید سه یا چهار سال دیگر را ندارد ، زیرا مشخص نیست ارزش این باشگاه بدون این بازیکن ، “Ajram اضافه کرد. یکی از افرادی که مسئول امضای قرارداد با مارک ژاپنی در سال 2016 برای 55 میلیون متغیر به علاوه است.

قرارداد با نایک ، راکوتن و بکو یک سوم درآمد بارسلونا را نشان می دهد. اولین نفر تا سال 2026 بیمه است ، اما راکوتن در ژوئن 2022 پایان می یابد و بکو پس از پنج ماه به پایان می رسد.

سیریا نشان می دهد: “هنگامی که در 90٪ اسلایدهای پاورپوینت که این باشگاه به شما نشان می دهد با یک حامی مالی مذاکره می کنید ، تصویر مسی ظاهر می شود.” وی گفت: “و در تور 5 سال گذشته ، 50٪ از درآمد به بازی مسی بستگی داشت.”

اما تأثیر مسی در درآمد بارسلونا فراتر از حمایت مالی و تور است. “از بیننده هایی که در زمین مسابقه بیرون می روند ، 40٪ گردشگران ملی و بین المللی هستند که کمک مالی می کنندپول زیادی برای این باشگاه است و آنها به دیدن بارسا می آیند مسی “، توضیح می دهد سیریا.

به گفته این کارشناس مالی ، یکی از واقعیت هایی که آن را ثابت می کند این است که “90٪ گردشگرانی که برای دیدن بارسا به بارسلونا می آیند پیراهن مسی را خریداری می کنند.”

نیکول کالمبا ، دکترای اقتصاد و بازرگانی و استاد دانشکده مدیریت UPF بارسلونا ، متخصص در زمینه گردشگری ورزشی ، با این دیدگاه موافق است: “واضح است که بسیاری از گردشگران با هدف اصلی دیدن یک مسابقه از بارسا به بارسلونا می آیند. و به ویژه برای دیدن نحوه بازی مسی ، یکی از بهترین ورزشکاران در تمام دوران. ”

قبل از شیوع ویروس کرونا ، بارسا 8٪ از گردشگری را به شهر بارسلونا اختصاص می داد و تور تجربه که شامل بازدید از کمپ نو و موزه بارسا کلوب است ، سالانه بیش از دو میلیون بازدید کننده داشت.

“رفتن مسی در تابستان تأثیر جدی بر بارسلونا به عنوان یک مقصد گردشگری خواهد گذاشت و بسیاری از مناطق تجاری دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. او یکی از سفیران اصلی در جهان و همچنین برای کاتالونیا است.

مردم از سایر نقاط جهان این مارک های گردشگری را با آنها مرتبط می کنند
مسی ، “كلامبا گفت.” وی افزود كه “حضور مسی ، بازیكنی كه تمام حرفه حرفه ای خود را در بارسا توسعه داده است ، به بارسلونا و كاتالونیا به عنوان مارك های تجاری و ایجاد تقاضا به عنوان مقاصد گردشگری كمك كرده است.”

تأثیر مسی تا حدی گسترش می یابد که می تواند بر حقوق تلویزیونی لالیگا که قرار است در سال 2022 در سطح ملی و در سال 2024 در سطح بین المللی مورد مذاکره مجدد قرار گیرد ، تأثیر بگذارد.

فرانچسك كروسس ، نایب رئیس آژانس بازاریابی ورزشی Octagon در اسپانیا و مدیر علمی دانشكده مدیریت ورزشی ، در گزارش دیگری كه توسط EFE منتشر شده در مورد این موضوع گفت: “ترك مسی مطمئناً در مذاكره درباره حقوق تلویزیون تأثیر خواهد گذاشت.”

کروسس توضیح می دهد که “در برخی از بازارهای بین المللی که فوتبال نسبت به اروپا از بلوغ کمتری برخوردار است ، هواداران نسبت به تیم های بزرگ نسبت به تیم های بزرگ برابر و یا وفادارتر هستند و این بدان معنی است که بدون شک بازیکنی مانند مسی تماشاگران را به سمت رقابت در باشگاهی سوق می دهد که آن را امضا کرد “.

از سوی دیگر ، لالیگا 92.4 میلیون یورو در فصل 2019-2020 از طریق حمایت مالی دریافت کرده است که 18.8٪ بالاتر از سال تحصیلی 2018-2019 با وجود بیماری همه گیر ویروس کرونا است.

به گفته برخی از کارشناسان ، رفتن مسی همچنین می تواند بر تعداد این منطقه تأثیر بگذارد. اما هنگامی که او بازگشت تا مرز بین مسی و بارسلونا را کم کند ، سیریا معتقد است که “مسی از نظر تصویر مهمتر از خود باشگاه است و این مشکلی است که بارسا باید آن را برطرف کند.”

علاوه بر این ، این کارشناس مالی می گوید که دلش برای او تنگ شده است که “کسی از باشگاه برای دفاع مالی بیرون می رود ، زیرا مسی با در نظر گرفتن درآمدی که تولید می کند ، آنچه را که از او می گیرد ، پرداخت می کند.” علاوه بر همه اینها ، قرارداد مسی با بارسلونا در تاریخ 30 ژوئن به پایان می رسد و از اول ژانویه این بازیکن اکنون آزادی مذاکره با یک باشگاه دیگر را دارد.

EFE

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *