روز ولنتاین 15٪ از صادرات سالانه گل کلمبیا را تشکیل می دهد. بخشی که 140،000 شغل به آن بستگی دارد ، هر ساله برای تاریخ آماده می شود و اگرچه این 2021 اولین روز ولنتاین در یک بیماری همه گیر است – زیرا در سال 2020 ویروس covid-19 در کشور – تولید کنندگان گل در حال آماده سازی برای ارسال 700 میلیون ساقه هستند.
(بخوانید: کار در خانه تأثیر آن را بر بازار گل کاهش داد)
“سال گذشته ما یک روز عاشقانه خوبی داشتیم و در ماه فوریه گل فروشی 7٪ افزایش یافت. این جشنواره ای است که اساساً به ایالات متحده بستگی دارد ، بنابراین تحت تأثیر قرار نگرفت ، اما گلکاری قبل از ورود به اینجا همه گیر را احساس می کند ، زیرا لغو از شرق ، چین ، ژاپن و فراتر از اروپا شروع می شود. آگوستو سولانو ، رئیس Asocolflores توضیح داد.
به گفته رهبر اتحادیه ، در مارس و آوریل 2020 این بخش ، مانند بسیاری دیگر ، توسط اثرات همه گیر آلوده شد. به همین دلیل ، آنها شروع به اعمال تغییراتی کردند که تا به امروز هنوز بخشی از پویایی رشد گل است.
به منظور کار ، پروتکل ها ، اصلاحات و سرمایه گذاری ها در تأسیسات ، مناطق پس از برداشت ، ادارات و عناصر بهداشتی و محافظتی برای پرورش دهندگان گل ایجاد شد. این هزینه های اضافی با هزینه های حمل و نقل ، که با محدودیت های ترافیکی هوایی افزایش می یافت ، پیچیده بود.
این عامل ، همراه با عدم اطمینان ناشی از اوج دوم همه گیری ، یکی از بزرگترین نگرانی هایی است که تولید کنندگان گل در این سال 2021 با آن روبرو هستند. سولانو گفت: “این امر به در دسترس بودن و به موقع بودن پروازهای بین المللی ، شرایط حمل و نقل دریایی و محدودیت های جدیدی که کشورها می توانند بپذیرند بستگی دارد.”
75 تا 80 درصد ساقه هایی که کلمبیا سالانه ارسال می کند ، مربوط به ایالات متحده است و با توجه به اهمیت این بازار ، حدود شش ماه پیش تولیدکنندگان آماده سازی روز ولنتاین را آغاز کردند.
اگرچه هر شرکت در این بخش مسئول قراردادهای خود است ، اما به گفته رئیس Asocolflores ، گفتگو با مشتریان و سوپرمارکت های این کشور در ماه آگوست و سپتامبر آغاز شد.
گل سرخ ساقه های ترجیحی برای تعطیلات است و برای آماده شدن در روز ولنتاین ، هرس تقریباً 90 روز قبل از شروع برداشت انجام می شود.
به همین ترتیب ، اگر گلها با قایق بروند ، باید آنها را از قبل داشته باشید یا اگر مقصد شما آسیاست. رهبر اتحادیه توضیح داد: “ما در حال حاضر در زمان عزیمت هستیم ، آخرین کسانی که باید بروند برای کسانی است که به سایت های نزدیکتر می روند.”
استراتژی ارتقا
براساس ارقام اتحادیه ، بازار ملی گل در ماه های ژانویه تا نوامبر سال 2020 5 درصد کاهش فروش داشته است. این مبلغ بالغ بر 1،306 میلیون دلار است که در 228،326 تن محصول ارائه می شود.
علی رغم تأثیر محدودیت ها ، این بخش به فعالیت های تبلیغاتی خود در بازارهای مختلف ادامه داد.
در ماه نوامبر ، دو نمایشگاه رنگی در ژاپن در مترو توکیو و در بازار در اوتا ، شهرداری در پایتخت ژاپن برگزار شد. در ماه دسامبر ، دو درخت کریسمس با گل کلمبیا ، یکی در چین ، در هتل East در پکن و دیگری در کره ، در Coex Mall ، یک مرکز کنگره در سئول جمع آوری شد.
علاوه بر این اقدامات ، عنصر دیگری که به شهرت بیشتری می رسد تجارت الکترونیکی است. سولانو گفت: “ما می دانیم این كانالی است كه هر روز قدرت بیشتری می یابد و ما برای ترویج آن دست در دست هم پیمانان بین المللی خود كار كرده ایم.”
طرح گلبرگ
علاوه بر تدارکات گل سازی و آماده سازی برای حمل و نقل ، از سال 2006 اتحادیه یک برنامه منظم را که کنترل محموله ها را تسهیل می کند ، حفظ کرده است و به طور مشترک با ارگان هایی مانند ICA ، پلیس ملی ، Dian و Supertransport اجرا می شود.
این طرح به عنوان یک دستگاه امنیتی و هماهنگی کار می کند که هدف آن نه تنها اطمینان از تحرک و جابجایی بار بلکه جلوگیری از بار غیرقانونی است.
“با افزایش سه برابری حجم ، ما باید آماده شویم ، ما هر ساله برای گلبرگ ها برنامه ریزی می کنیم. سولانو گفت: “در محموله ها ، حفظ زنجیره سرد مهمترین مسئله است ، اما مسئله مهم دیگر کنترل دارو است.”
برای این 2021 ، این عملیات همچنین به منظور جلوگیری از تماس فیزیکی در روند کار و کاهش خطرات عفونت covid-19 انجام می شود.
لورا لوسیا بسرا الهالده
No Responses