87.1 درصد بزرگسالان در بانکی در کلمبیا هستند دارایی، مالیه، سرمایه گذاری اقتصاد



همه گیری در ژوئن سال 2020 به این نتیجه رسیده بود که برخی از اهداف بانكی و شمول مالی دولت كه در برنامه توسعه ملی گنجانده شده بود ، دو سال قبل محقق شده بود ، اما در پایان سپتامبر این ارقام همچنان بهبود می یابند.

(بخوانید: هدف بانکی مجبور Covid-19)
به دلیل یارانه های دولتی و کمک به گروه های آسیب پذیر در مناطق مختلف کشور مانند برنامه های همبستگی و برنامه های بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده ، میلیون ها کلمبیایی برای دریافت این کمک ها وارد سیستم مالی شده اند.

(بخوانید: بیا ، پخش کننده بانکداری دیجیتال ، کارت جدید بدهی را منتشر کن)

آخرین گزارش در مورد رفتار شاخص های دسترسی و استفاده از محصولات از بخش مالی رسمی تا ماه سپتامبر نشان می دهد که دسترسی به محصولات مالی به 87.1٪ رسیده است ، به این معنی که کلمبیا 31.6 میلیون بزرگسال را با حداقل ودیعه یا کالای اعتباری ثبت کرده است.

“وضعیت همه گیری ، اضافه شده به اجرای برنامه هایی مانند Ingreso Solidario و تعهد بخش مالی ، باعث شده است 2.2 میلیون بزرگسال جدید برای اولین بار در 9 ماه اول سال به خدمات سیستم مالی دسترسی پیدا کنند ، “فردی كاسترو ، مدیر بانكا فرصت های گفت:”

شاخص استفاده

این گزارش نشان می دهد که میزان استفاده از 71.6٪ به 73٪ (بین ژوئن و سپتامبر) افزایش یافته است ، یعنی 26.5 میلیون بزرگسال با حداقل یک محصول فعال اقتصادی.

کاسترو گفت: “از دسامبر 2019 ، درصد بزرگسالان با محصولات فعال در سیستم مالی 66٪ است ، بنابراین ما در مورد پیشبرد 7 درصد فقط در 9 ماه صحبت می کنیم ، روندی که در گذشته اتفاق نیفتاده است.” .

این گزارش نشان می دهد افراد بین 41 تا 65 سال کسانی هستند که بیشترین دسترسی و استفاده از محصولات مالی را دارند. اما گروهی که بیشترین رشد را در استفاده دارند جوانان هستند که با استفاده گسترده تر از گزینه های دیجیتال توضیح داده شده است.
از نظر ترجیحات ، حساب پس انداز همان حساب با بیشترین نفوذ است ، زیرا 27.6 میلیون بزرگسال در پایان ماه سپتامبر آن را داشتند.

محصولات دیجیتال ، بوم

نکته مهم دیگر ، پذیرش و پیشرفت نشان داده شده توسط محصولات دیجیتالی است که پس از حساب پس انداز به عنوان بهترین محصولات ترجیحی طبقه بندی می شوند.

در مقایسه با سه ماهه دوم سال ، تعداد بزرگسالان با سپرده الکترونیکی 1.2 میلیون نفر افزایش یافته است (در مجموع به حدود 11.4 میلیون بزرگسال رسیده است).

از طرف خود ، تعداد بزرگسالانی که حساب پس انداز ساده دارند ، 1.6 میلیون نفر و در مجموع 7.1 میلیون نفر افزایش یافته است “، نتایج با یافته های نظرسنجی اختصاصی دیجیتال مرکز مشاوره ملی مطابقت دارد. ما به سمت شهروندان دیجیتال حرکت می کنیم چه کسی نه تنها در محصولات مالی پس انداز می کند بلکه در دنیای تجارت الکترونیکی نیز وارد می شود. “

در مقابل ، حساب جاری و سپرده های مدت دار در آخرین مکان در ترجیحات قرار دارند (در حالت اول آنها 1 929 362 نفر و در مورد دیگر 814 378 نفر).

شاخص دسترسی برای مردان 88.8٪ است ، در حالی که برای زنان 83٪ است. در مقایسه با سال 2019 ، دسترسی برای آنها 3.7٪ و برای آنها 3.2٪ افزایش یافته است.
کاسترو گفت که این کار هنوز هم باید در مناطق دور افتاده انجام شود ، زیرا شاخص دسترسی همچنان در شهرها و محلات بزرگتر (95.5٪) و پس از آن شهرداری های میانی (74.9٪) بالاتر است ، در حالی که در شهرداری های روستایی مشاهده می شود (68.4٪) روستایی و 57.8٪ روستایی پراکنده).

و چالشهایی مانند تشویق ورود خدمات بیشتر به مناطق روستایی ، بهبود سطح سواد مالی ، رفع شکاف بین زن و مرد و ادامه تشویق در توسعه گزینه های پرداخت دیجیتال در مشاغل کوچک همچنان وجود دارد.

سرانجام ، طبق نظارت مالی ، پرکاربردترین کانال ها در ماه های اخیر بانکداری تلفن همراه ، خبرنگاران بانکی ، دستگاه های خودپرداز ، تلفن های داده ، اینترنت ، معاملات فیزیکی دفتر و پاسخ های صوتی به کانال ها است ، البته از نظر کمیت ، رقمی است که از طریق اینترنت

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *